کد مطلب:276307 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:168

احیاء و زنده کردن دین خدا و اعلای کلمة الله
در دعای ندبه می خوانیم: «أَیْنَ مُحْیِی مَعالِمِ الدِّینِ وَأَهْلِهِ»؛ كجاست آن كه نشانه ها و آثار دین و اهل دین را زنده كند؟ و در حدیث قدسی كه در بخش سابق گذشت آمده است: و دینم را به وسیله او اجرا و بر همه برنامه ها چیره خواهم كرد. و نیز در تفسیر آیه «لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ كُلِّهِ»؛ [1] تا تو را بر همه [مجموعه های] دین پیروز گرداند.

آمده است: با ظهور حضرت قائم علیه السلام این كار انجام خواهد شد.

و در بحار ضمن یك حدیث طولانی از پیغمبر اكرم صلی الله علیه وآله روایت شده كه فرمود: نهمین آن ها قائم خاندان من و مهدی امت من است و او در اندام و گفتار شبیه ترین مردم به من می باشد. البته بعد از غیبتی طولانی ظاهر خواهد شد و دین خدا را آشكار خواهد كرد و با كمك الهی تأیید و حمایت و به وسیله فرشتگان خداوند یاری خواهد شد. پس زمین را از عدل و داد پر كند چنان كه از ستم و بیداد پر شده باشد. [2] .

نیز در بحار در حدیث مفصلی از حضرت ابوجعفر باقرعلیه السلام آمده: سپس به سوی كوفه باز خواهد گشت. آن گاه سیصد نفر را به تمامی جاها می فرستد؛ بین شانه و سینه هایشان دست می كشد؛ پس در هیچ قضاوتی در نمی مانند، و هیچ سرزمینی نماند مگر این كه در آن بانگ شهادت به لا إله إلاّ اللَّه وحده لا شریك له وأنّ محمّداً رسول اللَّه بلند شود. [3] .

و احادیث در این باره بسیار است، خواستیم فقط اشاره ای كرده باشیم.



[ صفحه 111]




[1] سوره فتح، آيه 38.

[2] بحار الانوار: 379:52.

[3] بحار الانوار: 345:52.